andromeda090 Administrator foruma
Pridružen/-a: 15.07. 2009, 17:53 Prispevkov: 68
|
Objavljeno: 01 Okt 2009 10:41 Naslov sporočila: Če ne oddate obrazca, boste stroške plačali glede na površin |
|
|
Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb
Če ne oddate obrazca, boste stroške plačali glede na površino enote
Že avgusta je začel veljati del pravilnika o upravljanju večstanovanjskih stavb, ki se nanaša na posle upravljanja ter opredeljuje pooblastila in naloge upravnika, v začetku decembra pa se bo začel uporabljati še del predpisa, ki določa delitev obratovalnih stroškov v večstanovanjskih objektih. V teh dneh zato upravniki stanovalcem pošiljajo dopise, s katerimi jih pozivajo, naj na posebnih obrazcih sporočijo število članov gospodinjstva.
Hišni red sprejme polovica
Pravilnik opredeljuje posle, ki jih upravnik mora oziroma sme izvršiti glede na odstotek pridobljenega soglasja lastnikov. Upravnik potrebuje podporo vsaj polovice lastnikov (glede na lastniški delež) za posle rednega upravljanja, na primer: odločitve, povezane z obratovanjem in vzdrževanjem stavbe, z oddajanjem skupnih delov v najem, sprejemanjem načrta vzdrževanja, rezervnim skladom, vgradnjo dodatnih merilnih naprav, sprejemanjem hišnega reda. Z več kot 50-odstotnim soglasjem lastniki tudi razrešujejo (in določijo) upravnika, in sicer na podlagi sklepa, ki mu ga morajo dostaviti skupaj z odpovedjo pogodbe.
Upravnik mora pripraviti načrt vzdrževanja in opredeliti sredstva, ki bodo za to potrebna, ter vir črpanja, če bo ocenjeni strošek večji od zbranih sredstev v rezervnem skladu. Sprejeti načrt vzdrževanja stavbe je podlaga za izvršitev načrtovanih del.
Lastniki lahko sprejmejo hišni red, s katerim določijo pravice in obveznosti uporabnikov posameznih delov stavbe, velja pa za vse uporabnike. Z njim določijo temeljna pravila sosedskega sožitja, na primer: hišni mir, način uporabe skupnih delov, pogoje, pod katerimi se dovoljuje bivanje domačih živali v stanovanju.
Zbor lastnikov mora biti sklican tako, da se ga lahko udeleži čim več posameznikov, če ni sklepčen, pa se prisotni lahko z večino odločijo o ponovitvi. Vabila nanj mora upravnik poslati najmanj 14 dni prej. Lastnika, ki sta določena za potrditev zapisnika, lahko to odklonita le, če ni razumljiv, popoln in ne ustreza dejansko sprejetim sklepom. Takšno odločitev morata tudi pisno utemeljiti, upravnik pa mora pomanjkljivosti odpraviti v sedmih dneh po zavrnitvi podpisa.
Za fasado je potrebna tričetrtinska podpora
Z več kot tričetrtinsko podporo glede na lastniški delež se odloča o sklenitvi pogodbe o medsebojnih razmerjih, opravljanju dovoljene dejavnosti v delu stanovanja, zavarovanju stavbe, vseh izboljšavah, ki ne štejejo za vzdrževanje, za katere ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja, obsegajo pa vgraditev novih naprav, opreme, instalacij ali njihovo nadomestitev pred potekom pričakovane dobe trajanja. Sem sodijo na primer: zgodnja obnova kurilnice, toplotnih postaj ali podpostaj, obnova fasade, namestitev klimatskih naprav na skupne dele, agregatov za proizvodnjo električne energije, sončnih zbiralnikov ali sončnih celic ter vgradnja izolacije ali materialov, ki se vgrajujejo z namenom učinkovite rabe energije.
Soglasno se lastniki odločajo med drugim o spremembi razmerja med skupnimi in posameznimi deli, morebitni prepovedi uporabe stanovanja ali skupnih delov stavbe v druge namene, spremembi namembnosti posameznega stanovanja, vseh izboljšavah in gradbenih delih, za katera je treba pridobiti gradbeno dovoljenje. Pravilnik med drugim še določa, da mora upravnik lastnikom mora omogočiti brezplačen vpogled v listine, sklenjene s tretjimi osebami glede poslov obratovanja in vzdrževanja večstanovanjske stavbe, v knjigovodske listine, pridobljene na podlagi pogodb in poslovnih razmerij upravnika s tretjimi osebami in v stanje rezervnega sklada večstanovanjske stavbe.
Obratovalni stroški po novem
V začetku decembra pa bo stopil v veljavo del pravilnika, ki se nanaša na način obračunavanja obratovalnih stroškov. Ti se obračunavajo po stanovanju, glede na površino posamezne enote ali po številu uporabnikov, odvisno od stroška. Po enoti se na primer plačujejo stroški hišniških opravil, dezinsekcije, vzdrževanja bivalnega okolja, čiščenja snega in jaškov za smeti, stroški drobnih popravil na skupnih delih zaradi dotrajanosti. Glede na površino stanovanjske enote se delijo med drugim stroški za ogrevanje prostorov, dimnikarske storitve ter skupne porabe elektrike, po številu uporabnikov pa poraba ter ogrevanje vode in kanalščina, komunalni stroški, čiščenje skupnih prostorov in kanalizacije ter praznjenje septičnih jam.
V enotah, kjer imajo lastniki nameščene naprave za merjenje porabe vode, se poraba obračunava glede na dejansko stanje, vendar le, če ima v večstanovanjskem objektu to napravo nameščeno vsaj polovica stanovanj glede na solastniške deleže, podobno pa velja tudi za obračunavanje ogrevanja.
Precej prahu dviguje pravilnik v delu, ki se nanaša na določitev števila uporabnikov posamezne enote. Določa namreč, da se stroški, ki se obračunavajo po številu uporabnikov za enoto ne obračunavajo, če je ta nezasedena. Težava pa je, da se kot takšna štejejo vsa stanovanja za občasno uporabo (na primer počitniška nepremičnina), v katerih nihče ne biva več kot šest dni na mesec, in preostala stanovanja, če niso zasedena manj kot 15 dni na mesec. Upravnik, ki ne želi biti imenovan, opozarja, da to dejansko pomeni, da lastnik stanovanja, ki ga uporablja za vikend in v njem preživi teden dni na mesec, ni dolžan plačevati stroškov niti za obdobje, ko prebiva v enoti.
Strošek čiščenja tudi za psa
Vsi lastniki oziroma najemniki so upravniku dolžni na predpisanem obrazcu sporočiti podatke o številu uporabnikov stanovanja, in sicer najpozneje do 15. oktobra. V nasprotnem primeru upravnik upošteva, kot da je v enoti dvakrat toliko uporabnikov, kot se šteje za primerno glede na pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem, je navedeno v pravilniku. To pomeni, da bo uporabnik, ki biva v 20 do 30 kvadratnih metrov velikem stanovanju, in ne sporoči podatkov, moral plačati stroške za dve osebi, za stanovanje, veliko od 30 do 45 kvadratnih metrov, se bo štelo, kot da v njem bivajo štiri osebe, če je površina enote od 55 do 65 kvadratnih metrov pa, da je v njej osem stanovalcev. Upravnik bo na podlagi prejetih sporočil o uporabnikih posameznih enot sestavil seznam, iz katerega bo razvidno, koliko stanovalcev je v posameznem stanovanju, in ga obesil na oglasno desko. Če uporabnik večstanovanjske enote meni, da se število prijavljenih oseb v določeni enoti ne ujema z navedenim, o tem pisno obvesti upravnika, ki preveri dejansko stanje.
S pravilnikom je po novem urejeno, da mora lastnik psa plačati stroške čiščenja skupnih prostorov, in sicer polovico zneska za osebo.
Lastnik oziroma najemnik je dolžan sporočiti spremembo števila uporabnikov stanovanja v 15 dneh, pri čemer mora priložiti tudi ustrezne dokazne listine, na primer potrdilo o odjavi stalnega bivališča ali spremembi bivališča, dokazilo o daljši odsotnosti zaradi službenih, šolskih ali študijskih obveznosti, zdravljenja, izpisek iz rojstne matične knjige ali druga ustrezna dokazila. Na vprašanje, kako na primer študent najemnik dokazuje, da med poletnimi počitnicami ne biva v enoti, z ministrstva za okolje in prostor nismo dobili odgovora. »Pravilnik je pisan ob predpostavki, da so lastniška ali najemna razmerja urejena. Oddajanje stanovanj na črno je sankcionirano že po stanovanjskem zakonu – stanovanjska inšpekcija lahko ukrepa ob prijavi.«
Milka Bizovičar
Vir: Delo FT 28/09/2009 |
|